Commercial | Stichting de Vrolijkheid

In het 3e jaar van de HKU, in samenwerking met Givers (een community van jongeren, goede doelen en merken) is deze commercial voor Stichting De Vrolijkheid gemaakt.

Nationale Stichting ter Bevordering van Vrolijkheid geeft extra aandacht aan kinderen en jongeren in asielzoekerscentra. Een op de drie vluchtelingen die naar Nederland komt is jonger dan achttien jaar. Deze jonge vluchtelingen zijn afkomstig uit landen waar geweld en onderdrukking tot het dagelijks leven horen. Ze hebben indringende ervaringen achter de rug. Voor deze kinderen en jongeren organiseert de Vrolijkheid samen met bewoners in de azc’s creatieve activiteiten. Kunst is het instrument dat we ze geven. Dans, theater, muziek en beeldende kunst zijn middelen om hun verhaal vorm te geven. Om zelfvertrouwen en talent te ontwikkelen. Om even kind te kunnen zijn.

Het uitgangspunt van de commercial was gekoppeld aan een specifiek project van de stichting. Namelijk dat kinderen uit asielzoekerscentra hun helden op visite konden vragen. Zoals een favoriete sporter, tekenfilm figuur, zanger etc. Dit omdat deze kinderen vrijwel nooit visite krijgen en wat extra vrolijkheid in huis meer dan welkom is.

Floortje Mols heeft het concept en de eindslogan voor dit filmpje bedacht. En samen met Jasper van Leeningen, die deze commercial heeft gefilmd, heeft zij het scenario ontwikkeld. Vervolgens verzorgde Floortje op de set de regie.

“Het leuke aan dit filmpje vind ik dat we ons konden uitleven met de fantasie die kinderen hebben, zo komt het barbiehuis tot leven en is de ultieme kinderheld de astronaut.”