Biografie

Floortje Mols is geboren op 7 februari 1987.

Zij groeide op in Heteren, een klein dorpje in de Betuwe.

Ze is de jongste uit een familie met drie kinderen. Onbewust geïnspireerd door de kunstzinnige familie van haar moeders kant uit Bergen (Noord-Holland) is ze altijd al beeldend bezig geweest, maar fotografie en film spreken haar het meeste aan. In haar jeugd heeft de Vrije school (basis- en middelbaar onderwijs) de basis gelegd voor haar verdere creatieve ontwikkeling. Na de middelbare school voltooide zij met succes de opleiding Kunst & Cultuur-Sociaal Cultureel werk te Nijmegen.

Tegenwoordig woont zij in Amersfoort en is ze afgestudeerd aan de Hogeschool voor de Kunsten Utrecht (HKU), met als richting Audio Visual Media. Zij heeft zich gespecialiseerd in de richting filmregie fictie, waaruit het afstudeerproject de kinderfilm: ‘De Zee en het Meisje’ is voortgekomen. ‘De Zee en het Meisje’ is haar grootste productie tot nu toe, waarbij ze zelf de regie, het scenario en de art direction deed. Tijdens deze film werkte ze samen met cameraman Jasper van Leeningen met wie ze vaker heeft samengewerkt.

Eén van haar eerste films op de HKU was de documentaire ‘De Grafdelver’. Op 15 jarige leeftijd is zij haar vader verloren wat haar bracht tot dit macabere thema. Met deze documentaire won zij de derde prijs op het HKU-Mixed Media Festival.

Voor Floortje is het belangrijkste aan het maken van films, dat je zonder gebruik te maken van veel woorden, mensen kunt meenemen in een andere wereld om zich daarover te laten verwonderen.

Naast verschillende projecten achter de camera zoals de art direction voor een Greenpeace commercial en de filmproductie van een Vikingfilm voor Museum Het Valkhof te Nijmegen, heeft ze ook ervaren hoe het is om vóór de camera te staan als presentatrice bij RTV Noord-Holland.

In de toekomst wil Floortje zich gaan richten op het schrijven en regisseren van films. Hierbij gaat haar voorkeur uit naar het kindergenre. Dit omdat zij van mening is dat kinderen puur zijn en een unieke belevingswereld hebben, wat zij aan een groter publiek wil laten zien.